SINT NICOLAASGA – Met drie opgeknapte Subaru's twee-en-een-halve week door de Sahara. Drie teams uit Sint Nicolaasga zijn vanaf zaterdag onder de naam van Holiday Ice de uitdaging van de 'barrelrace' Amsterdam Dakar Challenge aan gegaan. ,,We geane foar de ekstreme rûte, want we wolle de ûntbearings ûnderfine. Fansels is it doel wol om sûn de finish te heljen.”
Deelname aan het evenement staat al jaren op de bucketlist van Johan Postma, eigenaar van Holiday Ice in Sint Nicolaasga. ,,Sântûzen kilometer troch de Sahara mei in auto dy net djoerder is as fiifhûndert euro. Ofsjen yn de woastyn en tagelyk ek wat foar it goede doel dwaan. It liket my machtich moai.”
Zo'n acht jaar geleden bezocht Postma zijn vriend Rudi Elzinga in Gambia. Namens de stichting 'Baobab leer Gambia lezen' bouwt hij daar basisscholen om arme kinderen de kans op goed onderwijs te geven. ,,Al jierren stypje ik de stifting, mar dit jier gean ik it oars dwaan.” Bij één van de projecten in Gambia maakte Postma voor het eerst kennis met de Amsterdam Dakar Challenge. ,,Ik seach de auto's út de woastyn kommen en ha gelyk frege wat dat wie. It blike de barrelrace te wêzen.”
De Amsterdam Dakar Challenge is niet te verwarren met de Dakar Rally. ,,Dat is in echte wedstriid wêr fiiftich prosint de finish net hellet, omdat se opjaan moatte. Dêr oan diel te nimmen, like my machtich. Mar wat we no dwaan gean, is net minder útdaagjend. De barrelrace is gjin wedstriid, mar in grut aventoer en in moaie kans om jild yn te sammeljen foar it goede doel.” Postma kreeg zijn broer Frans ook enthousiast. ,,It duorre noch wol in skofke, mar no ha we sein dat it der marris fan komme moast.” Ook neven Arjan en Rudy Postma, Jeroen van Deynen en Carl Roele sloten zich aan. Helaas moest Jeroen van Deynen vanwege rugproblemen afhaken, zijn broer Joep vervangt hem. ,,We steane dus mei trije Holiday Ice-teams oan de start.”
De Sint Nykster ijsjesfabrikant schafte zelf drie barrels aan. De organisatie schrijft in haar reglementen voor dat de auto's niet duurder dan 500 euro mogen zijn en dat er niet voor meer dan 250 euro aan mag worden versleuteld. ,,We ha gelyk sein dat we trije auto's fan it selde merk ha moasten. As der dan malheur is, dan kinne we sa ûnderdielen útwikselje. We wisten dat Subaru in sterke motor hat en we ha wol 4x4 nedich om troch it woastynsân te kommen.”
De auto's zijn her en der op het internet gevonden en opgeknapt. Uiteindelijk worden die in Banjul, de hoofdstad van Gambia, geveild. De opbrengst gaat naar stichting 'Baobab leer Gambia lezen'. Zaterdag 5 november is de start in Amsterdam. Dan rijden de barrels over de gewone weg richting Spanje om drie dagen later met de ferry de oversteek naar Marokko te maken. ,,Dan begjint it yn myn eagen echt, twa-en-in-heale wike troch it sân.”
Volgens Postma is met name Mauritanië spannend. Voor het land is vanwege de aanwezigheid van Al Qaida de terreurdreiging oranje aangegeven, omdat de kans op gevaar substantieel is. De drie Holiday Ice-teams zullen onder militaire escorte en twee gidsen het westelijk deel van het Afrikaanse land doorkruisen. ,,Ja, dat is wol spannend en miskien in bytsje eangstoanjagend. Ek meinammen foar it thúsfront. Lokkich jout de legereskorte ús wol in stikje feiligens.”
Voor de andere landen is de terreurdreiging niet zo groot en zijn de in totaal 23 deelnemende teams aangewezen op het routeboek van de organisatie. Er wordt overnacht in tenten en er worden noodpakketten samengesteld. ,,Sa ride we ek mei jerrycans fan tachtich liter fol brânstof foar seishûndert ekstra kilometers, omdat we yn de Sahara fansels gjin benzinestasjon tsjinkomme.”
Stiekem hoopt Postma ook dat ze onderweg wat ontberingen ondervinden. ,,Needreparaties kinne we sels wol útfiere. Wy ride de ekstreme rûte en wolle wat belibje. It is novimber en dan is it ek hjerst yn de Sahara. Wat it waar docht, witte we net en dêr kinne we ús ek net op taride. Fansels is sûn bliuwe it wichtichste en we sykje it gefaar ek net op.”
De teams moeten op 25 november in Dakar finishen. ,,Ik lit myn freondin en dochter ynfleane. We bliuwe ek wol langer om de cheque mei de opbringst yn Gambia te oerhandigjen. Dan kinne de oaren ek gelyk sjen wêr se it foar dyn ha. We besykje ek in skoaltsje. Ik ha dat fansels alris hearder meimakke. It momint dat bern jo sjogge en oanreitsje, dat jout altiten wer pikefel.”
Postma hoopt dat hij op de cheque een bedrag van ongeveer drieduizend euro mag schrijven. Dat komt uit de opbrengst van de auto's en van sponsoren die zich spontaan hebben aangemeld. ,,Eins yn de kroech is it ydee ûntstien. De minsken fine it sa'n moai ynitiatief. De stickers fan sa'n acht bedriuwen ha we oan de sydkant fan de auto's plakt.” Speciaal voor de geldschieters wordt na afloop nog een sponsordag georganiseerd. Daar zal ook een filmpje worden gedraaid met de beelden uit de barrelrace.
Tijdens het avontuur zullen de teams op hun Facebookpagina regelmatig verhalen, foto's en filmpjes plaatsen.
De barrelrace wordt ondersteund door Holiday Ice, HdB Logistics, Iksopar, Banden- en autoservice De Ree, Gebroeders Steneker, MNT AV Facilities, A.T.I. Abseiltechnieken, TN Slopen & Saneren, Bar-Cafetaria De Gaast en Brinksma Reclame.
(Foto's: De Zakenman)