De rooms-katholieke kerk in Sint Nicolaasga is 's avonds en 's nachts verlicht.FOTO: Alex J. de HaanHome-page: http://www.noordoost.nlE-mail: persbureau@noordoost.nl(c) Persbureau Noordoost/Heerenveentel: 0513-626999 fax: 0513-623253mobiel: 0654-727.557

In een achtergrondartikel in het Friesch Dagblad vertelt Leander Boonstra (19) uit Idskenhuizen dat hij het derde jaar van de opleiding Retailmanager niveau 4 afgerond. Hij groeide op in de supermarkt van zijn ouders en vertelt in deze aflevering van Jong Geleerd waarom hij ook zijn toekomst in de winkel ziet.

De supermarkt verkoopt producten die mensen elke dag nodig hebben. Het is dan ook een belangrijke branche, daarom vind ik dit werk zo leuk. Toen ik klein was, hebben mijn ouders een franchise van Coop overgenomen. Op twaalfjarige leeftijd begon ik mee te helpen, eerst met vakken vullen, later met andere taken.

Als franchisenemer hebben we veel vrijheid, zoals het aanbieden van een specifiek product zoals gortepap. Ook wordt er veel samengewerkt met lokale ondernemers, waardoor we ons onderscheiden van andere supermarkten en we onze klanten een unieke ervaring geven. Vooral in deze tijd is het belangrijk om je te onderscheiden. Veel kleine supermarkten worden opgeslokt door grote ketens, zoals Albert Heijn. Dat is jammer, want daarmee verdwijnt vaak het persoonlijke contact met de klant.

Bij grote supermarkten werken al gauw honderd medewerkers. Wanneer je op de afdeling bij het brood werkt, dan blijf je daar ook. Ik heb een half jaar stage gelopen in een grote supermarkt en ervoer dat ik als medewerker een nummer was, maar de klant ook. Mijn collega’s bij de Albert Heijn vonden het bijzonder dat ik de klanten begroette, terwijl ik dat juist heel normaal vind.”

Foto: Skills the Finals

Elke vrijdagmiddag het laatste nieuws in de mailbox?

Advertenties